Ilkka Heiskanen 60 vuotta

11.1.2022

Ilkka Heiskanen Tuntemattomassa sotilaassa Pyynikin kesäteatterilla 1997.
Ilkka Heiskanen Tuntemattomassa sotilaassa Pyynikin kesäteatterilla 1997.Ilkka Heiskanen Tuntemattomassa sotilaassa Pyynikin kesäteatterilla 1997. Taustalla toinen Turkan oppilas, Mikko Kivinen.

Näyttelijä Ilkka Heiskanen täyttää tänään tiistaina 11. tammikuuta 60 vuotta. Helsingin Sanomien tuoreessa haastattelussa Heiskanen muistelee Turkkaa, entistä opettajaansa, seuraavasti:

”Joukoa on viime vuodet haukuttu täysivoimaisesti. Mutta minulle hän toi täyden muutoksen ja avasi, mikä näyttelemisessä on keskeisintä. Että jokaisen pitää lunastaa paikkansa. Itse. Että näytellessä on oltava elossa. Täysillä. Että sinne lavalle ei mennä tepastelemaan. Hän oli helvetinmoinen näkijä ja teatterin uudistaja.”

Jouko Turkka-seura onnittelee 60-vuotiasta Heiskasta!

Lue koko haastattelu Helsingin Sanomista.